01:17:47  | 05/06/2012  
רלוונטי למערכת:
אקספרס
הסבר זה רלוונטי לממשק אקספרס (אתרים שנפתחו לאחר התאריך 01/01/2014).
ממשק ישן
הסבר זה רלוונטי לממשק הישן (אתרים שנפתחו לפני התאריך 31/12/2013).

הגדרות אתר - SEO

במאמר הבא נסביר כיצד לנהל את הגדרות ה-SEO (קידום אתרים) של האתר.
יש להיכנס לנהל >> אפשרויות נוספות >> SEO על מנת לערוך את הגדרות ה-SEO של האתר.
.

עריכת הגדרות ה-SEO של האתר

יש ללחוץ על ניהול >> אפשרויות נוספות >> SEO על מנת לערוך את הגדרות ה-SEO של האתר.

הוספת מילות מפתח ותיאור האתר

להוספת שם האתר, מילות מפתח ותיאור האתר יש להיכנס לניהול >> אפשרויות נוספות >> SEO >> מילות מפתח ותיאור האתר. לאחר ביצוע השינויים, יש ללחוץ עדכן נתונים.
הגדרות אלו הינן הגדרות כלליות - לכל האתר, ניתן לבצע הגדרות אלו בצורה פרטנית עבור כל עמוד שהוא.

הוספת קוד HTML באיזור ה-HEAD (תגי מטא)

תגי מטא הינם הגדרות מתקדמות של האתר או העמוד, והם בעלי חשיבות רבה בקידום האתר שלך. בחלון זה ניתן להטמיע תגיות וקוד רלוונטי על פי הצורך, לדוגמא קוד אימות של גוגל, אנליטיקס, קישורים לקבצים חיצוניים ועוד על מנת להוסיף תגי מטא לאתר יש להיכנס לניהול >> אפשרויות נוספות >> SEO >> קוד HTML באיזור ה-HEAD.

יצירת מפת אתר למנועי חיפוש

מפת האתר הינו כלי חשוב לקידום האתר. מפת האתר מאפשרת לסורקים של מנועי החיפוש לעקוב אחר שינויים המתבצים באתר ללא צורך בסריקת האתר כולו. כלי זה חשוב במיוחד באתרים בהם התוכן מעודכן באופן שוטף. למידע נוסף על מפת אתר, לחץ כאן.
לקישור למפת האתר, יש לגשת ל ניהול >> אפשרויות נוספות >> SEO >> מפת האתר למנועי חיפוש.

הוספת קובץ Robots.txt

מדובר בקובץ המיועד ספציפית למנועי החיפוש התקניים (להבדיל ממנועי חיפוש שמטרתם איסוף נתונים לספאם) ותפקידו לתת להם הוראות ספציפיות לסריקה, עוד בטרם מנוע החיפוש ניגש לתכנים עצמם. התחשבות בקובץ זה מחייבת מנועי חיפוש העומדים בתקנים, כך שהקובץ יכול להכיל הוראות ספציפיות למניעת סריקה.
קובץ זה תמיד נמצא ברמה הגבוהה ביותר של הדומיין במיקום קבוע - במידה והדומיין הוא example.com, הקובץ תמיד יימצא בנתיב http://example.com/robots.txt.
דוגמאות נפוצות לשימוש בכלי הן חסימת הפורומים מסריקה, חסימת סריקת תמונות למנועי חיפוש, חסימת טפסים וכדומה.
להוספת קובץ Robots.txt יש להיכנס ל  ניהול >> אפשרויות נוספות >> SEO >> קובץ Robots.txt<.



הוספת הפניות 301

המערכת מאפשרת ליצור הפניית 301 בין עמודים, כדי למנוע מצבים של קישור שבור בעת העברה של אתר קיים למערכת. הסבר זה יסקור את מהות ההפניה, אופן ביצוע ההפניה והשלכותיה.

במהותה, הפניית 301 בין עמודים (להבדיל בין הפניה בין דומיינים) נועדה למצבים ספציפיים בהם אתר מועבר ממקום אחר ובעל האתר מעוניין בהשגת שתי מטרות:

  1. למנוע קישורים שבורים באתר (עמודים שכתובת העמוד שלהם שונתה בעת הקמת האתר החדש).
  2. למנוע תעבורה מקישורים נכנסים מאתרים שונים לעמודים אלו. 

להוספת הפניות 301 יש להיכנס לניהול >> אפשרויות נוספות >> SEO >> הפניות 301 (קידום אתרים). יש להוסיף הפניה דרך  הוסף הפניה חדשה >> יצירת ההפנייה >> ולחיצה על שלח.

הפניית 301 (301 הוא קוד שפירושו moved permanently - כלומר, לכל דבר ועניין, העמוד "עבר דירה" לצמיתות) בין עמודים נותנת מענה בכך, שהיא "מלמדת" את שרתי המערכת מה לעשות עם פניות המגיעות לכתובות שלא קיימות במערכת. מנועי חיפוש יודעים להעביר "סמכות" של קישור ישן לקישור חדש המופנה בהפניית 301.

לדוגמה, אם כתובתו של עמוד ה"אודות" באתר הישן היתה:
example.com/pages/about
ולאחר שבנינו אתר חדש והעברנו את הדומיין - כתובתו של העמוד היא עכשיו:
example.com/about.html

לא נרצה שהגולשים יקבלו עמוד שגיאה 404 (404 הוא קוד שפירושו, פשוטו כמשמעו, "העמוד לא נמצא").

ביצירת ההפניה, החלון יראה כך (בהתאם לדוגמה המצויינת):

לאחר ביצוע ההפניה, החלון יראה כך: